luni, 19 decembrie 2011

RADU COTARCEA: GÂNDURI ÎNAINTE DE MONDIALE

Radu Cotarcea, Director Turneu "Saint George, City of Debate V", 2011



OXBRIDGE

In turneele Oxford Intervarsity (IV) si Cambridge IV, cunoscute, la fel ca si cele doua facultati simplu ‘Oxbridge’, debateri din toata lumea concureaza pentru doua dintre cele mai ravnite trofee din circuitul international de dezbateri. De altfel, fiind relativ apropiate de sfarsitul anului competitional (la numai o saptamana distanta intre ele), adeseori echipele care castiga aceste turnee sunt considerate favorite la campionatele mondiale care se deruleaza in fiecare an la sfarsitul lui Decembrie – inceputul lui Ianuarie,
Personal, Oxford a reprezentat mereu unul dintre turneele care-mi scapau la limita. In 2009, a fost unul dintre primele turnee internationale de acest nivel la care am concurat impreuna cu Grigore Pop din Cluj. A reprezentant in acelasi timp si prima calificare in eliminatorii unde am pierdut insa in semifinale. Anul urmator, impreuna cu Bianca Dragomir am reusit aceasi calificare dar din nou, ne-am oprit in semifinale.

Anul acesta am reusit sa depasim aceasta bariera. Impreuna cu Octav Buta am reusit calificarea in finala unde am avut onoarea sa vorbim de la acelasi pupitru de la care si-au prezentat pledoariile personalitati precum Dalai Lama, Winston Churchill, Richard Nixon, Jimmy Carter, pentru a enumera numai cateva. Din pacate, acest gand a inspirat echipa olandeza care reprezenta facultatea Leiden mai mult si nu am reusit sa ne insusim trofeul.

Acest esec la limita trebuie sa recunosc ca a fost extrem de frustrant, cu atat mai mult cu cat dupa turneele Meeting the Great Debaters, Budapest Open si Campionatele Europene din Irlanda din vara, reprezenta a 4-a finala la rand pierduta in tot atatea turnee. Cu acest gand, i-am promis lui Octav, colegul cu care am jucat si la Cambridge si cu care voi concura si la campionatul mondial ca nu vom mai pierde nici o finala. Am avut dreptate, insa nu in cel mai fericit mod posibil. Cambridge a reprezentat un esec usturator in care nu am reusit nici macar calificarea in eliminatorii, lucru care de mult il consideram a fii un obiectiv modest.

Tragand linie la o saptamana competitionala intensa, traditia va dicta ca nu vom fii favoriti la campionatul mondial de la Manila insa acest lucru nu poate decat sa ne motiveze. In retrospectiva, o finala ratata la limita la acest nivel nu ne dovedeste decat ca avem potentialul sa castigam trofeul suprem iar Cambridge IV se va putea dovedi a fii tocmai dusul rece de care aveam nevoie inainte de competitie pentru a valorifica acest potential. In acelasi timp daca vom avea onoarea sa ne calificam in finala, promisiunea facuta atat colegului meu cat si mie insumi ramane valabila.

Radu Cotarcea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu